۱۳۸۸ فروردین ۲۷, پنجشنبه

خدا از دیدگاه یک مکانیکال اینجینیر...


من تو یه خانواده نیمه مذهبی بزرگ شدم. یادمه کلاس دوم راهنمایی بودم، ساعت 1:30 که مدرسه تموم میشد میومدم خونه ناهار میخوردم و دوباره میرفتم مدرسه کلاس قرآن. من و داداشم هر هفته جمعه صبح با همون معلم کلاس قرآن (آقای راستی) میرفتیم دارالقران پیش آقای دکتر موسوی برای یادگیری اصول تجوید. من عاشق کتاب خوندن بودم و هستم، توی اون زمان اکثر کتابهای مذهبی رو خونده بودم، یه کتابی بود به اسم حلیته المتقین که توش یه حدیثی نقل کرده بود از پیامبر که اگه یه مرد بین دو تا زن راه بره عقلش کم میشه... حالا ما هم بچه، هر جا که با مامانمون میرفتیم مواظب بودیم که بین دو تا زن راه نریم که یه موقع عقلمون کم نشه...!!!
من تو اون زمان نماز مغرب و عشاء رو تو مسجد محلمون میخوندم و هر کاری که میکردم مواظب بودم خدا و پیامبرِ خدا و ائمه اطهار ناراحت نشن...!!!
توی دوره دبیرستان یه نوار کاست رسید دستم با عنوان سیاحت غرب، چشمتون روز بد نبینه، عجب داستانی...!!! عجب راوی ای...!!! عجب موزیک متنی...!!! خلاصـــــــه همین کاست باعث شد که دیگه من مثل سگ از خدا و ... بترسم.
چرا...؟!
چرا ما توی تعالیم مذهبیمون در مورد خدا اینطوری حرف میزنیم...؟!
زمانی که وارد دانشگاه شدم اومدم در مورد خدا به صورت اصولی و عقلانی فکر و مطالعه کردم، بدون هیچگونه حب و بغض و تعصب کورکورانه، دیدم این خدایی که من کشف کردم با اون خدایی که تو اسلام اومده زمین تا آسمون فرق داره، اصلاً این خدا اون خدا نیست...
ما زمانی که یه دستگاه یا ماشینی میسازیم نسبت به اون حس خوشایندی داریم و ازش طرفداری میکنیم و دلمون نمیخواد کسی بهش چپ نگاه کنه، پس چطور اون خدایی که ما رو آفریده بهمون جون داده، حس داده و خیلی چیزای دیگه دلش میاد که ما رو با کوچکترین خطایی توی آتیش جهنم بسوزونه...!!! یا سرب داغ تو حلقمون بریزه...!!! یا فلان چیز داغو تو فلان جامون فرو کنه...!!! یا از فلان جامون آویزونمون کنه...!!!
اینا همش خرافات محضِ، همش تحریفِ، همش...
خدا خیلی مهربون تر از این حرفاست.
به نظر من دین اسلام خیلی وقته که از مسیر اصلیش یعنی خداپرستی منحرف شده و مقصر اصلیش اول خود ماها هستیم که به این خرافات دامن میزنیم...
همه ادیان اعم از زرتشت، بودا، یهود، هندو، مسیح و... برای این بوجود اومدن که ما رو به سوی خدا هدایت کنن.
.
.
.
شما اصلاً میدونید
چرا تو اسلام گوشت خوک حرومه؟!
چرا زنی که پریود میشه نجسه؟!
چرا زنا گناه داره؟!

(ادامه دارد...)

یادته اولین باری که ما همدیگرو دیدیم در مورد این موضوع صحبت کردیم...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

ببخشید میشه لطفا جملتون یه کم بهتر بگید.یعنی چی زنی که پریود میشه نجسه؟!!!! درسته که وقتی زن پریود میشه نمیتونه نماز بخونه یا ارتباط جنسی داشته باشه ولی این لحن اصلا درست نیست. پس با این حساب وقتی زنا پریودن به کسی دست نزنن چون طرف نجس میشه!!!!!

آقای کلوخ گفت...

خانم / آقای ناشناس عزیز
اینو من نمیگم، اگه به کتابهای دینی ما مثل توضیح المسائل آقایون مراجع یه نگاهی بندازید پره از این اراجیف...
به نظر من زنها هم مثل مردها دوره های خاص خودشون رو دارند و به هیچ عنوان نجس یا ... نیستند.